About

Restaurante Gente Rara in Zaragoza offers a unique dining experience that blends fashionably intimate and cozy atmospheres with exquisite seasonal menus crafted in an open kitchen. With a stellar 4.6 rating on Google, this high-concept restaurant impresses with a remarkable balance of quality and portion size, where diners can enjoy lunch or dinner surrounded by a quietly elegant setting. The restaurant provides a range of dining options, from healthy dishes to delectable desserts, all complemented by a selection of fine wines, beers, and expertly crafted coffees. Noted for exceptional service, Gente Rara requires reservations, ensuring a personalized experience. Patrons often describe their visit as an original and unforgettable journey in culinary innovation, with brilliant touches evident in most dishes. For an impeccable haute cuisine adventure, this restaurant comes highly recommended.

Show more

Price

$$$$ 100+ EUR

Meals

Lunch, Dinner

Services

Reservations available, Dine-in, Reservations required, Reservations recommended

Dietary options

Healthy options

Offering

Serving alcohol, Serving desserts, Serving beer, Serving wine, Serving coffee

Payment

Payment by credit card, Payment by debit card, NFC payment

How to get here?

The nearest public transport options for your convenience.

Av. Puente Del Pilar N.º 8 / Puente De Hierro
Bus stop 206 m walk
Paseo De La Ribera / Puente Del Pilar
Bus stop 214 m walk
(991) - Muel 9 -
Bus stop 144 m walk
Av. Puente Del Pilar, s/n
Bus stop 163 m walk

Reviews and Ratings

Write a review
4.6
based on 883 reviews
4.6/5 883 reviews
Ion Ander Villar
Ion Ander Villar
4 weeks ago on Google
  • Food: 5
  • Service: 5
  • Atmosphere: 5

Me declaro FAN de la GENTE RARA 😊 Experiencia original e inolvidable desde el primer minuto. Gratamente sorprendido de la originalidad del local, tanto del recinto como del menú y los vinos. De visita obligada si pasas por Zaragoza. Toques de GENIALIDAD en la mayoría de los platos como la sopa de cangrejo con leche de coco, la calabaza y el rabo de cordero, la patata asada en arcilla, el salmonete cocinado en cera y la ostra en escabeche. Un pre-postre sorprendente por su originalidad y sabor (hispam de pimiento rojo) y un postre REDONDO, lo mires como lo mires, que repetiría cada día como "la manzana". La tabla de quesos, un plus a destacar. UNA MARAVILLA! Impecable atención y una dedicación mimada a la selección del vino por parte del sumiller. NECESITO VOLVER! 😂

Show more
Miguel Angel Espadero Sánchez
Miguel Angel Espadero Sánchez
1 month ago on Google
  • Food: 5
  • Service: 5
  • Atmosphere: 5

Que maravilla de restaurante!!! Nos desplazamos desde Ciudad Real a Zaragoza solo para probar este menú... ibamos con las espectativas altas y no solo no defraudó, sino que salimos mucho mas contentos de lo que imaginamos... Cantidad y calidad de la comida magnifico, un servicio inmejorable y el ambiente del local es fantastico. El menú no solo cumple sino que supera cualquier idea que lleves, si no cae la segunda estrella ya, la estan rozando con la llema de los dedos. Sinceramente, de lo mejor que he probado desde hace mucho tiempo. Repetiremos seguro.

Show more
Ioana Muresan
Ioana Muresan
1 month ago on Google
  • Food: 5
  • Service: 5
  • Atmosphere: 5

Hay que vivir esta experiencia!